reklama

Ako to bolo s tým Unicampom alebo "Náš najväčší študentský projekt"

Všetci dobre vieme, že až na pár škôl a odoborov sa na vysokej veľa nenadriete. Stíhate chlastať, behať hore-dolu a pozerať všetky možné seriály a na pár dní počas zápočtov (a aj počas skúškového) si sadneme všetci svorne na zadky a spravíme tie skúšky (alebo prenesieme). Je naozaj toto celé na čo chceme využiť obdobie života, keď nemusíme živiť rodinu / nebojíme sa riskovať a ak sme dostatočne štastní, tak nám ľudia ani nestihli tento svet dostatočne znechutiť? Sú veci, ktoré dokážeme spraviť / rozbehnúť iba teraz, lebo sme na to dostatočne naivní / hlúpi / kreatívni. Teda asi nie "iba" teraz, ale iba teraz ich vieme spraviť zadarmo a nemáme čo stratiť :) Ak sa počas štúdia nudíte, vymyslite si niečo, čo vás baví, zaujíma a zrealizujte to. Naučíte sa strašne veľa, spoznáte veľa zaujímavých ľudí a skôr či neskôr sa k vám pridajú ľudia s podobným zmýšlaním.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred cca 3.5 rokom sme mali pocit, že nám na vysokej škole niečo chýba. Popri všetkých možných aj nemožných študetských kaľbách, koncertoch a krúžkoviciach som v tej dobe zalamoval akciové letáky pre jedného nemenovaného výrobcu oravskej elektroniky a Kučo spravoval nejaké skautské fórum. Sexy, však?

Rozhodli sme sa priniesť na našu školu úspešných ľudí z praxe a spraviť z toho mini-študentsko-neformálnu konferenciu. Nemali sme žiadne prehnané očakávania ani plány. Chceli sme len urobiť niečo, čo sme podľa nás sami potrebovali a chceli sme sa spoznať s ľudmi, ktorí nás inšpirujú. Neskôr sa k nám pridal Paľo, Paťo a doktorandka Veronika a potom aj Baška a Blažka. Začal som to vnímať ako moju druhú školu, ako môj najdôležitejší študentský projekt. Ako niečo, na čom sa chcem počas školy toho čo najviac naučiť - ako niečo, čím môžem aspoň trošku zmeniť to, čo sa mi nepáči.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal som niekoľko vnútorných cieľov, ktoré som chcel vďaka tomuto "projektu" dosiahnuť:

- Spoznať ľudí, ktorí ma inšpirujú a zaujímajú a naučiť sa od nich čo najviac.

- Získať lepšiu prácu v nejakej úspešnej spoločnosti, ktorá ma bude baviť a budem na ňu dostatočne hrdý.

- Presvedčiť ľudí, aby brali chlapca (Edit: chlapa ako hora) z Oravy vážne.

- Motivovať ľudí a obklopiť sa šikovnými a zanietenými jedincami.

- V dlhodobom horizonte plánujem vyhlásiť Námestovo za hlavné mesto Slovenskej republiky a stať sa prezidentom, ale o tom inokedy...

Tento náš projekt počas vysokej školy nám nik nemusel zadať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Žiaden profesor ani učiteľ nám ho nemusel kontrolovať.


Nedostali sme zaň žiaden kredit alebo zápočet alebo niečo podobné.

(Aj keď musím spomenúť, že veci, ktoré sme počas Unicampu vytvorili, nám pomohli niekoľko kreditov získať).

Ja osobne Unicamp hodnotiť nemôžem. Konferencie na Slovensku sú tragické. Školstvo na Slovensku je zlé. Nemôžem písať či je to "top" konferencia, ani či je to najlepšia konferencia. Sledovalo nás tento rok online viac ako 10 000 ľudí a lístky sa vypredali za pár minút resp. hodín. Ohlasy boli vynikajúce, prišli tu zaujímaví rečníci z 5 krajín a atmosféra bola super. Prvý Unicamp mal rozpočet 1600 eur a polovica z toho šla ako honorár pre kapely na afterke :). Tento rok sme sa dostali už na číslo nad 20 000 eur a spolupracovali s nami spoločnosti ako Eset, Nadácia Orange či Tatra Banka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi dôležité bolo pre mňa zistenie, že ak máte dobrý projekt, tak vás budú brať vážne. V týchto spoločnostiach sedia racionálne zmýšľajúci ľudia a som veľmi rád, že som ich spoznal. Na začiatku sme si povedali, že nechceme peniaze od štátu (treba spomenúť, že FMK UCM nás vždy finančne podporila a veľmi pekne im za to ďakujeme), lebo sme verili, že dobrý projekt sa uživí sám. Že firmy chcú mať šikovnejších a motivovanejších zamestnancov a že chcú, aby sa študenti viac snažili. Že by tu mal fungovať cyklus Firma > Škola > Študenti > Firma ... Toto proste musí fungovať, inak sa to tu o moc neposunie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo to bol posledný Unicamp?

Ako každý projekt aj Unicamp mal svoje ciele, svoju filozofiu a svoje určenie. Svoje ciele sme naplnili a do veľkej miery "preplnili". Všetky veci, pre ktoré sme do toho šli sa nám podarilo dosiahnuť a vybudovali sme ho na určitej filozofii. Ak by sme v tom chceli plnohodnotne pokračovať, museli by sme práve túto filozofiu zmeniť. V prvom rade by sme už neboli študentami a tak by to stratilo to celé punkové čaro študentského projektu. Taktiež by sme potrebovali viac peňazí na ešte zaujímavejších rečníkov a rozpočet by opäť narástol. Kvôli logistike by sme ho skôr či neskôr museli presunúť do Bratislavy. Punk by bol nenávratne preč.

Tento blog som nenapísal preto, aby som sa chválil, alebo aby som vás všetkých presviedčal nech spravíte svoju konferenciu. Napísal som ho pre niečo iné.

Ak sa počas štúdia nudíte, vymyslite si niečo, čo vás baví a zaujíma a zrealizujte to. Naučíte sa strašne veľa, spoznáte veľa zaujímavých ľudí a skôr či neskôr sa k vám pridajú ľudia s podobným zmýšlaním.

Keď vám škola nestačí, spravte si vlastnú školu a učte sa na praktických veciach. Rozbehnite neziskový projekt, začnite podnikať, napíšte knihu alebo natočte ten film, ktorý máte tak dlho v hlave.

Štátnice ma ešte len čakajú v máji a folder "diplomovka" sa zapĺňa len veľmi pomaly avšak už teraz viem, že vysoká škola mala pre mňa aj vďaka Unicampu zmysel.

Videá z Unicampu si môžeš pozrieť sem.

Fotky su môžeš pozrieť sem.

Jakub Ptačin

Jakub Ptačin

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bubeník, dizajnér (Adobe, Sygic...), doktorand na FMK UCM, štatutár občianskeho združenia BCK__SPC a organizátor konferencie By Design Conference. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu