reklama

Prvý týžden vo Valley

Dokopať sa k blogu je tu ťažšie ako som si myslel, ale po týždni by sa patrilo. Niečo sme stihli už aj spraviť -  www.getmomentumapp.com. Niečo sme stihli už aj zažiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pri kupovaní letenky som sa rozhodol letieť z Budapešti, lebo odtiaľ som mal iba jeden prestup v Mníchove a potom už iba SFO. Budapešť je však ďalej ako si človek myslí. Keď si zrátam dialničnú, naftu a 2.5 hodinovú cestu tam autom tak som si vkľude mohol kúpiť o 100 eur drahšiu letenku z Viedne. Raz len, židák jeden oravský.

Môj plán bol využiť 12 hodín v Lufthansa aeropláne a naučiť sa HTML a CSS. Plán zlyhal na plnej čiare. Po 10 hodinách som sa pristihol ako pozerám Total Recall a ešte ma to aj bavilo. 800 stranové ebooky o HTML ostali v iPade ležať ladom. Predvčerom som však predsa len začal, ale použil som www.dontfeartheinternet.com od mojej najobľúbenejšej Jessica Hische.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bývame v hackerhouse s podobnými chalaňmi ako my a dvoma psami. Mám otázku na psíčkarov: Ako preboha žijete s tými chlpami, ktoré sú všade?

Je tu s nami chalan z Egyptu, ktorý je na internshipe v Evernote a jazdí na cool bajku. Do Evernote ideme o týždeň na "Evernote talks - meet the designers" - keďže sa im tento pred pár dňami spustený redizajn veľmi podaril, tak sa na to dosť teším.

Zatiaľ som nastolil objemovú dietu (In'n'out, KFC, Betty Burger…) a na rysovačku sa ešte len chystám :) Navštívili sme Musha, Maťa Hreščáka a aj Filipa tejk-mi-to-silikon-vely Šantu. Včera sme dali večer s Maťom Ftáčnikom, ktorého americký akcent mu môže závidieť aj David Hasselhof. Mám z chalanov pocit, že im je tu celkom dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kedže tu fungujem spolu s veľa váženým predsedom slovenskej surfovej asociácie Petrom, boli sme hneď v pondelok v Santa Cruz surfovať. Čo ma prekvapilo je, že požičanie surfu stojí 15$ a neoprén 10$. Brutálne lacné podľa mňa. Na urobenie fotky na Instagram vám však stačí osloviť neznámeho a požičať si jeho surf ;)

Vonku bolo 27°C ale voda studená ako doma na Oravskej priehrade v tomto ročnom období. Vlny boli pekné, chalani jazdili pekne. Z celého mesta šla neuveriteľná pohoda, sem tam boli kadetade nahádzané tulene a iné zvláštne živočíchy (tu opäť vidím tu parelelu s Oravskou priehradou :) Dokúpil som si Santa Cruz mikinu do mojej kolekcie a keby som mal väčší kufor tak si tu kúpim aj originál oldschool skejt. Počas našej návštevy sa tu konal O'Neill cold water classic aj s Kelym Slaterom. Je to zaujímavý pocit, že moje dve obľúbené značky vznikli na surfingu práve tu, v takomto relatívne maličkom meste, kde toho moc nie je - aj O'Neill aj rovnomenný Santa Cruz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko je tu ďaleko a bez auta by som tu umrel. Celkom sranda bola si sadnúť do auta bez znalosti odlišností USA dopravných predpisov a bez medzinárodného vodičáku. O tom však inokedy. Boli sme pozrieť aj jeden národný park ale to bola nuda. Asi zlý výber parku, je ich tu okolo strašne veľa.

No a ku tým startápom.

Zistili sme, že foretaster je síce super, ale ťažko sa predáva a je to skôr featura ako celý produkt. Chalani tu bezomňa vybrainstormovali novinku - Momentum. Napojíme sa na tvoj eshop, vyselektujeme tvojich najlepších zákazníkov a brand influencerov a tým pošleme fyzický darček poštou. Môže to byť kupón na zľavu, čokoláda alebo brandovaný hrnček. Všetko zariadime za teba a ty si môžeš vybrať, koľkých zákazníkov chceš takto mesačne odmeniť. Veľmi nám pomáha, že to môžeme ľudom reálne ukázať (napr. list + gift card) a vedia si to hneď predstaviť. Verím tomu, že to môže byť veľmi zaujímavá šanca pre budovanie vzťahu so zákazníkom a taktiež spojenie online vzťahu a presunutie ho aj do offline roviny je cool. Keď si predstavím, že mi príde rukou napísaný list od Miša Meška z Martinusu, že mi ďakuje a že som ich super zákazník aj s ich hrnčekom, asi by ma to potešilo. Vytiahol by som instagram, twitter a šíril lásku ďalej :) Taktiež netreba zabúdať, že existujúci zákazník stojí niekoľkonásobne menej ako ten nový.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za pol dňa sme zbúchali web a na rýchlo aj video. Vychutnávajte na www.getmomentumapp.com. Do videa potrebujeme ešte voiceover nejakého amerikánca ale na tom už pracujeme.

Čo sa týka produktivity veľmi nám pomáha si napísať každý deň, čo cheme stihnúť - jednoducho v pár bodoch. Je to simple. Mať jasné ciele je super a v podstate sa nám to aj darí napĺňať. Ten čas sa tu dá sakramentsky premrhnať. Dôležité je pre nás aj to, že chodíme pracovať do Plugandplay. Doma toho moc nenarobíme (aj keď je to hacker house) a zmena prostredia výrazne pomáha pracovnej morálke.

Pripravujeme práve nejaké offline promotion materiály a chceme ísť Momentum predávať priamo potenciálnym zákazníkom - do kamenných obchodov, ktoré majú aj eshop ale majú aj svoj "cool" faktor. Feedback od reálnych ľudí to môže posunúť výrazne ďalej a taktiež sa teším na našu "moneky-english" v praxi. Zišiel by sa nám spokojný zákazník do pekného videa na ešte krajší web, ktorý navrhnem.

Pomaly sa začínam rozkukávať aj v pitchovaní nášho produktu navôkol ale tá angličtina nie je čo bývala. ANJ by mala byť povinná celých 5 rokov aj na VŠ! Sakramentsky som z toho vypadol po gympli a je to škoda.

Chcel som ísť pozrieť aj Google aj Apple aj Facebook ale chalani vravia, že je to nuda. Možno ich však k tomu dokopem. Ako to vysvetlím rodičom, že som tam nebol?

Ideme pozrieť Stanford a cez víkend na futbalový zápas a na RedBull FLUGTAG ak stihneme do San Francsica. Popri tom však makáme a makáme a makáme.

Teraz keď si vyrátam ako dlho som písal tento blog, už teraz viem povedať, že ďalší asi tak skoro nebude :)

Jakub Ptačin

Jakub Ptačin

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bubeník, dizajnér (Adobe, Sygic...), doktorand na FMK UCM, štatutár občianskeho združenia BCK__SPC a organizátor konferencie By Design Conference. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu